Schaarste op de arbeidsmarkt?

Neem actie!

Introductie

De krapte op de arbeidsmarkt zorgt ervoor dat ondernemers steeds lastiger geschikte werknemers kunnen vinden. Wellicht een nog grotere uitdaging lijkt het behouden van ervaren en energiek personeel. Dit zorgt ervoor dat veel noodzakelijke administratieve processen zijn welke met minder mensen moeten worden opgepakt. Voor de werknemers kan dit tot saai, repetitief en weinig uitdagend werk leiden wat met name als extra druk bovenop het "echte" werk kan worden ervaren. Naast dat er in deze gevallen fouten en inefficiëntie in het proces kunnen sluipen, kan het de groei van bedrijven blokkeren en bovenal de beleving van de medewerker negatief beïnvloeden.

Invloed van de corona pandemie

De afgelopen jaren hebben aangetoond waar een aantal van de (kritische) zwakke plekken van bedrijven zitten. Namelijk dat de bovengenoemde noodzakelijke administratieve processen bij een select groepje mensen is ondergebracht en een groot deel van de tijd van de organisatie opslokken. Door o.a. het uitvallen van deze mensen, hebben veel bedrijven voor grote uitdagingen gestaan en is de werkdruk op de overige werknemers significant toegenomen.  

Medewerkers wil je in hun kracht zetten om er het beste uit te halen. De uitvoerende taken zouden met name moeten zien op het toepassen van de daadwerkelijke expertise of het leveren van toegevoegde waarde aan de klantbeleving en kwaliteit van het bedrijf. Dit zorgt voor zowel interne als externe energie die het bedrijf en de medewerker alleen maar naar een hoger niveau kan tillen.

Neem actie!
Virtuele medewerkers kan je op oneindig veel manieren inzetten. Van het aanmaken van dossiers, het combineren van systemen, het verwerken van data tot het geautomatiseerd verwerken van loonstroken of facturen. Elk manueel, repetitief, foutgevoelig of tijdrovend proces kan worden ondervangen met virtuele medewerkers. Deze medewerkers zijn binnen 2 tot 4 weken in te werken, zijn betaalbaar en kunnen 24/7 aan de slag zonder ziekteverzuim of de noodzaak van een kerstpakket. 

De voordelen 

1.       Tijdwinst: doordat medewerkers deze repetitieve taken achterwegen kunnen laten, boeken zij tijdwinst voor meer complexere taken (inclusief dubbele declarabiliteit); 

2.       Reduceren fouten: doordat de virtuele medewerker geen fouten maakt, lopen processen niet vast. 

3.       Werkgeluk: repetitieve taken worden overgenomen en partijen krijgen meer tijd voor passievolle taken. 

4.       Betere doorlooptijd: sneller verwerken van aanvragen zorgt ervoor dat klanten sneller geholpen kunnen worden, productie efficiënter doorloopt en afwikkeling van de financiële administratie adequater verloopt. 


Enthousiast geworden en wil je dit zelf toepassen in de praktijk? Wij helpen je graag!