Digitale medewerkers voor het Notariaat


 

Bij het woord robots denken de meeste mensen direct aan grote metalen machines die bijvoorbeeld auto’s in elkaar zetten. Tegenwoordig zijn er ook softwarematige ‘robots’, wij noemen deze liever digitale medewerkers. Een digitale medewerker is in veel opzichten gelijk aan zijn/haar collega’s als het gaat om de taken die uitgevoerd kunnen worden. Het voordeel van digitale medewerkers is dat zij het liefst zoveel mogelijk en zo saai mogelijk werk doen. 

Het notariaat is niet onbekend met het gebruik van digitale technologieën om juridische en administratieve werkzaamheden te verbeteren. Ondanks de toepassing van digitale technologieën worden deze werkzaamheden nog steeds ervaren als tijdrovend, vervelend, inefficiënt en handmatig. Dit leidt niet alleen tot hoge kosten en trage responstijden, maar ook tot fouten, onnodig dubbel werk, ontevreden medewerkers en zelfs gemiste kansen. 
 
Digitale medewerkers kunnen notariskantoren, groot én klein, helpen om veel van deze repetitieve juridische en administratieve werkzaamheden te automatiseren. Hierdoor kunnen medewerkers zich weer richten op het werk dat het belangrijkst is: het verlenen van de beste dienstverlening aan cliënten. 
 
Vooruitstrevende notariskantoren helpen hun personeel zich te concentreren op de waardevolle, complexe en fundamenteel meer “menselijke” taken door de alledaagse, minder waardevolle en tijdrovende taken uit te laten voeren door digitale medewerkers. 
 
Deze digitale medewerkers zijn de sleutel tot het oplossen van veel van deze uitdagingen met als resultaat: 


 -          Medewerkers benutten hun volledige potentieel en halen meer energie uit hun werk; 
 -          De kwaliteit en efficiëntie nemen verder toe. 
 -          Lagere overheadkosten en daardoor hogere marges. 

Voorbeelden van digitale medewerkers


Automatisch Dossiers inboeken o.b.v. koopovereenkomst of B.V. oprichtingen

Uitvoeren recherches & bevragen online registers

100% correcte dossierhuishouding

Voldoen aan wet & regelgeving, bijvoorbeeld AVG

Automatische Controle hypotheekaflossing (HYP3)

Automatisch registreren van formulieren zoals AML, CTF en PEP 

Ontvangen digitale stukken automatisch verwerken

Digitaal contract management

Concepten van brieven en e-mails voorbereiden & versturen

Ontdek Samen met ons in max 30 minuten wat digitale medewerkers voor jullie kunnen betekenen